SGK Dosya Açılışı. Mükellef personel çalıştırmak istiyorsa ve daha önce açılmış bir SGK dosyası yok ise öncelikle SGK dosya açılışı yapılması gerekmektedir. Bu başvuru e-devlet ile online bir şekilde yapılabilmektedir.
SGK Dosya açılışı için aşağıdaki evraklara ihtiyaç vardır:
- Mükellefin Kimliği
- Vergi Levhası
- İmza Beyannamesi/Sirküler
- İşyeri tescil başvurusu yapıldıktan sonra imzalanmış İşyeri Tescil Bildirgesi
Öncelikle mükellef, personel çalıştırmak için e-devlet ile giriş yaparak ‘’ İşyeri Bildirgesi (4-A’lı Sigortalı Çalıştıranlar Yönünden) ekranına giriş yapmalıdır.
Söz konusu bu bildirgede SGK tarafından istenen mükellefiyet bilgileri doldurulur. Akabinde işe girecek personel sayısı ve işe başlanacak tarih girilir. Daha sonra başvuru tamamlanıp İşyeri Tescil bildirgesi mükellef tarafından imzalanır.
Bu belge imzalandıktan sonra imzalanmış işyeri tescil bildirgesi, vergi levhası, imza sirküleri/beyannamesi ve kimlik bu menünün ‘’dosya ekle’’ bölümünden eklendir.
Mükellefin bağlı olduğu SGK müdürlüğü gerekli işlemleri yaptıktan sonra başvuruyu onaylar.
Ondan sonra yine e devlet ile e-SGK Şifre menüsünden şifre alınır. Alınan bu şifrelerde işveren sicil numarası, sistem şifresi ve işyeri şifreleri bulunur. Bu şifreler ile işe girişi yapılacak olan personelin işe giriş kaydı yapılarak SGK sistemine gönderilir.
Akabinde yine e devlet ile giriş yapılarak SGK e-tebligat başvurusu yapılmalıdır.
Söz konusu işe girecek olan personelin teşvik alma durumu var ise işe girişi yapılmadan önce gerekli teşvik sorgulama işlemlerinin yapılması gerekir.